Izložba Anje Strelec: Međuprostori


Od četvrtka 17. prosinca 2020. godine, u Oris Kući arhitekture (Kralja Držislava 3) u Zagrebu, pogledajte izložbu redateljice i fotografkinje Anje Strelec. Anja Strelec (Varaždin, 1985.) hrvatska je audiovizualna redateljica i fotografkinja koja živi i radi u Bruxellesu. U svojim se radovima, kroz različite formate, bavi socijalnim temama portretirajući osobne ljudske priče i društvo te istraživanjem formi kroz fotografiranje grada i arhitekture. Raznovrsnost vizualnih formata omogućava joj multidisciplinarni pristup odabranim temama i slojeviti storytelling te se upravo iz tog razloga bavi vizualnim medijima - videom, dokumentarnim filmom i street fotografijom. Projekt ‘Međuprostori’ nastao je za vrijeme prvog lockdowna u Bruxellesu, kao potreba da se dokumentira i arhivira jedinstven trenutak u povijesti, nepoznata situacija i reakcija ljudi koji su se u njoj našli. Ograničenje kretanja, zatvaranje radnji i kulturnih institucija, nošenje maski čak i na otvorenom prostoru te strah od virusa oblikovali su nove vizure grada koji je sad postao kao kulisa. Arhitektura dobiva nove dimenzije i značenja, kroz praznine cesta i trgova stvaraju se novi međuprostori i međuodnosi. Novi pojam socijalne distance još više udaljuje ljude, čineći ih nepovjerljivim jedne prema drugima i stvarajući još veće prostorne odmake između njih. Upravo te novonastale međuprostore, fizičke i metaforičke, Anja Strelec istražuje i dokumentira nepoznato, prateći korake i pomake života grada prema novoj stvarnosti. Fotografije na izložbi su u dvostrukom međuodnosu: crno-bijele fotografije s fotografijama u boji i prizori grada i arhitekture s prizorima ljudi čime se naglašava slojevitost lockdowna i njegovog utjecaja na život grada. Stvaraju se međuprostori na više razina u korelaciji grada i ljudi. Izložbu fotografija prati i kratki video također napravljen od fotografija stop motion tehnikom, prikazujući atmosferu lockdowna, podcrtavajući istovremenost prekida i kontinuiteta života grada i prilagodbu novoj stvarnosti.

You Might Also Like

0 Comments