Komorni sastav Harlequin Art Collective kojeg čine
flautist Dani Bošnjak, trombonist Alan Bošnjak, vibrafonist Šimun Matišić, harmonikaš
Stjepan Vuger i sopranistica Marta Schwaiger, nastupio je sinoć, 19. kolovoza u
ljetnikovcu Bunić-Kaboga izvodeći skladbe iz Muzičke žrtve Johanna Sebastiana
Bacha te ciklus Poèmes pour Mi Oliviera Messiaena na koncertu pod pokroviteljstvom
zaklade Caboga Stiftung.
Jedinstveni sastav novoga i neobičnoga zvuka, Harlequin Art Collective koncert je
otvorio skladbama Ricercar a 3 (Troglasna fuga), Sonata sopr'il Soggetto Reale
(Sonata za flautu) i Ricercar a 6 (Šestoglasna fuga) iz Bachove zbirke Muzička žrtva
(Musikalisches Opfer), koje se smatra jednim od najkompleksnijih djela čitave glazbene
povijesti. Za ciklus od devet Pjesama za Mi u obradi Šimuna Matišića, na scenu je izašla
i sopranistica Marta Schwaiger. Lakoća izvođenja iznimno zahtjevnih tonova te ansambl
koji izvrsnim sviranjem prati sopranisticu, učinili su prilično vruću večer u Kabogi
ugodnom i jedinstvenom. Publika ih je na kraju nagradila dugim pljeskom, a vibrafonist
Šimun Matišić i flautist Dani Bošnjak počastili su prisutne posebnom glazbenom točkom
u vrtu iznad ljetnikovca.
Komorni sastav Harlequin Art Collective osnovan je u Zagrebu početkom 2018. godine
na inicijativu Danija Bošnjaka, a iako na prvi pogled neobičan, instrumentarij ansambla je
međusobno vrlo skladan te kompatibilan i bogat zvukovnim mogućnostima. Glazbenici
Harlequina aktivni su na mnogim poljima. Šimun Matišić je pri kraju studija udaraljki i
kompozicije na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, a još kao dvanaestogodišnjeg dječaka,
legendarni Boško Petrović proglasio ga je jamcem budućnosti jazza u Hrvatskoj.
Diplomski koncert na kojem je Stjepan Vuger trebao dirigirati Petrušku Stravinskog
i Klavirski koncert Šimuna Matišića odgođen je zbog pandemije, ali Vuger je već i sada
vrlo aktivan pedagog i dirigent, dok je harmoniku diplomirao u klasi Boruta Zagoranskog
na Odjelu za glazbu Sveučilišta u Puli. Marta Schwaiger pjevanje je diplomirala na
Bečkom konzervatoriju u klasi Roberta Fontane i često nastupa u zagrebačkom HNK,
a Dani i Alan Bošnjak su, osim svojih stalnih poslova u Zagrebačkoj filharmoniji,
odnosno u Orkestru Opere HNK, svirali i u brojnim drugim ansamblima i komornim
kombinacijama.
Tags:
Dubrovačke ljetne igre