'U Hrvatskoj sam u jednoj vožnji od Zagreba do Dubrovnika uspio pronaći lokacije za 14 različitih zemalja u scenariju, to je fantastično!' – rekao je Oscarovac Paul Ritchie na trećem izdanju konferencije PROFilm Days!


Zagrebački filmski ured, u suradnji s Hrvatskim audiovizualnim centrom organizirao je treće izdanje konferencije koja obrađuje ključna pitanja iz audio vizualne industrije, a panelisti su bili višestruko nagrađivani inozemni i domaći producenti te brojni drugi filmski stručnjaci. PROFilm Days naziv je jedine stručne konferencije koja na jednom mjestu okuplja domaće i inozemne stručnjake potrebne za nastajanje bilo koje vrste audio vizualnog djela. Ovogodišnje, treće izdanje konferencije, održano je jučer, 10. studenog, ali zbog COVID-19 pandemije svi paneli su organizirani virtualno te je i sam program bio usmjeren na nove izazove snimanja u doba pandemije. Prijenos je pratilo više od 330 gledatelja s različitih IP adresa. Bitno je napomenuti da se konferencija održala uz pokroviteljstvo resornog Ministarstva kulture i medija i Gradskog ureda za kulturu. Gosti konferencije bila su velika inozemna imena iz svijeta industrije, a prvi je u virtualni studio stupio Oscarovac Paul Ritchie  široj javnosti najpoznatiji kao producent Oscarom nagrađenog filma 'Slumdog Millionare'. Paul je u Hrvatskoj snimao već nekoliko projekata; film 'Diana', seriju 'McMafia' koja je osvojila nagradu Emmy, veliki svjetski hit 'Hitman's Wife's Bodyguard', a ove pandemijske godine se prvi od inozemnih ekipa vratio i snimio britansku mini seriju 'The Ipcress File'. Za tu seriju je, uz pomoć Zagrebačkog filmskog ureda i Grada Zagreba, u centru grada uspio izgraditi 'Checkpoint Charlie' te je stoga Zagreb uz mnogo drugih gradova koje je do sada 'glumio' na popis stavio i Berlin! U svom intervjuu s Miom P. Drašković, voditeljicom ZFU, istaknuo je da se u Hrvatsku vraća najviše zbog toga što pruža odlične lokacije, od planina i gradova do obale, a sve je međusobno jako blizu. Fascinira ga i što Hrvatska može 'glumiti' čak i četrnaest različitih zemalja, u što se uvjerio samo jednim putovanjem od Zagreba do Splita i Dubrovnika. 'Jako je skupo tijekom snimanja seliti ekipu, glumce, opremu, a u Hrvatskoj možete do tih mjesta doći u par sati, tako štedimo vrijeme, a vrijeme je novac', rekao je Paul. No također je naglasio i kako bi Hrvatska silno profitirala izgradnjom studija. Nakon Paula, na red je došao panel o animiranom filmu kao jednoj od rijetkih grana industrije koja je nastavila s radom za vrijeme pandemije. Sugovornici, inozemni i domaći, su se složili da se njima malo toga promijenilo i da se filmovi nesmetano proizvode. Izvanredan panel koji je okupio najveći broj gledatelja je bio panel o industriji videoigara. Andrej Kova evi direktor tvrtke Exordium Games, Aleksandar Gavrilovi tajnik CGDA i direktor doma eg studija Gamechuck, Ante Vrdelja - Game Marketing Guru koji trenutno radi za kanadski Big Blue Bubble i Chris Marcich ravnatelj HAVC-a odgovorili su na brojna pitanja gledatelja o ovoj najviše rastućoj industriji kod nas, a posebno su se zahvalili HAVC-u koji je po prvi puta pokrenuo javni poziv za razvoj i proizvodnju videoigara. Predstavljen je i naš ovogodišnji kandidat za Oscara, film Danila Šerbedžije 'Tereza37' koji su gledatelji konferencije na kraju dana imali prilike i pogledati. Također, predstavljen je veliki debitantski hit redateljice Antonete Alamat Kusijanović, među brojnim nagradama nagrađen i na filmskom festivalu u Cannesu prestižnom nagradom Camera d'Or – Murina! Redateljica je na pitanje o financiranju filma rekla da novaca ima za dobre projekte i da u tom slučaju produkcija i promocija nije problem, ali se kao i sve ostalo ne događa ništa preko noći. Kad smo kod predstavljanja, imali smo prilike pogledati i prezentaciju DUART Platforme prve digitalne platforme za filmske profesionalce u regiji. Koliko je izazovno i financijski zahtjevno organizirati filmske festivale s propisanim razmakom i brojnim drugim epidemiološkim mjerama rekli su organizatori najvećih filmskih festivala u Hrvatskoj Pula Film Festival, ZagrebDox i Animafest. Također, osvrnuli su se na nedostatak kino dvorana za organizaciju festivala, jer više nema kina Europa, a kino Tuškanac je većini velikih festivala premalo. Location manageri iz panela Location Manager Guild Intl. (LMGI) objasnili su koliko su nove tehnologije promijenile potragu za lokacijama i napomenuli da ako žele mogu iz topline svog doma krenuti u 'lov' iako to nikada nije toliko dobro koliko vidjeti lokaciju uživo. Location manageri koji su pričali na panelu radili su na svjetskim filmskim hitovima; John Rakich, predsjednik LMGI udruženja, Zachary Quemore koji trenutno radi na seriji za Disney 'Obi-Wn Kenobi', a radio je i na brojnim filmskim hitovima kao što je 'Matrix', 'Captain Marvel', 'Iron Man 3'…zatim, Jeff Hunter koji je radio na 'Gone Girl', hit seriji 'You' i također seriji 'How to get away with murder' te Tomislav Peleski, naš location manager koji iza sebe ima projekte kao što su 'McMafia', 'The Ipcress File', 'Hitman's Wifes Bodyguard' itd. Ugodan i vrlo koristan razgovor s Toddom Harissom, producentom s više od 50 projekata iz sebe, od kojih su neki višestruko nagrađivani, vodila je Mia Pećina Drašković, također producentica i voditeljica Zagrebačkog filmskog ureda, organizatora konferencije. Todd je poznat po filmovima 'The kids are alright' koji je osvojio Zlatni Globus i 'The Trial of the Chicago 7' koji je bio nominiran za Oscara, te nedavnog hita ’12 Mighty Orphans' uz još mnogobrojne naslove snimane diljem svijeta. Pozvao je sve zainteresirane da mu se jave sa svojim projektima ukoliko im je potreban partner u Los Angelesu, što nas je sve vrlo ugodno iznenadilo i još jednom dokazalo da Hollywood i neki njegovi producenti i nisu toliko daleko. Konferencija je završila predstavljanjem jednog od najznačajnijih projekata u 2021. godini - Kino Magistrala! “Kino Magistrala od Rijeke do Dubrovnika” kao partnerski projekt Kina Mediteran, Art-kina u Rijeci, Kinoteke Zlatna vrata u Splitu i Kinematografa Dubrovnik, jedan je od 15 projekata iz cijele Europe odabranih za financiranje od strane mreže Europa Cinemas i Kreativne Europe/potprograma MEDIA, a projekt je predstavio njegov koordinator Alen Munitić, iz Kina Mediteran. Treće izdanje PROFilm Daysa završilo je Oscar Time programom u sklopu kojeg je prikazan film 'Tereza37' i porukom nade da ćemo se 2022. godine, na četvrtom izdanju, gledati uživo! Snimku cijele konferencije, sljedećih sedam dana možete pogledati na službenoj Facebook stranici Zagrebačkog filmskog ureda! Nakon sedam dana snimke svih predavanja bit će dostupne na našoj službenoj web stranici i na našem YT kanalu. Hvala Vam na praćenju konferencije i nadamo se da se u 2022. družimo i s medijima uživo na konferenciji.

You Might Also Like

0 Comments