Novinar Vid Barić 01.04.2022. u Rijeci otvara samostalnu izložbu fotografija pod
nazivom "Mladi, divlji, neispavani". Izložba počinje u 19 h u Galeriji SKC na
adresi Kružna ul. 8, a fotografije koje autor predstavlja tematiziraju sudionike
hrvatske trap scene, takozvani "novi reperski val". Divlje prizore s trap koncerata i
tuluma Barić je fotografirao u razdoblju između 2015. i 2020. godine, a snimani su
tijekom hrvatskih festivala trap glazbe, poput bračkog "Graffiti na gradele", kao i
na opskurnim privatnim tulumima na nepoznatim lokacijama.
Osim najvažnijih protagonista hrvatske trap scene, kao što su bendovi Kukus Klan,
High5 ili Buntai, fotografije prikazuju i subkulturni sloj publike koja prati rad i
koncerte navedenih glazbenika.Barić se hobistički bavi fotografijom, s posebnim interesom za "iskrenu fotografiju"
(candid). Snima isključivo na film, a ovo je njegova četvrta samostalna izložba,
nakon što je u 2020. godini fotografije iz iste serije, ali u smanjenom obimu,
samostalno izlagao u Splitu, Mariboru i Zagrebu (pop-up izložba). Krajem iste
godine, nekoliko fotografija iz serije "Mladi, divlji, neispavani" bilo je predstavljeno i
na 35. Salonu mladih, u sklopu izložbenog programa Situacija, a na poziv
kustosice i povjesničarke umjetnosti Anite Ruso Brečić.
"Spontanim ili intencionalnim kadriranjem, serija fotografija 'Mladi, divlji, neispavani',
reflektirajući skupinu u djelovanju ili pojedinca kao alegoriju cjeline, priča je o
zajedništvu prijatelja, poznanika, prolaznika i glazbenih protagonista suvremenog
reperskog Novog vala. Bez cenzure, surovo i glasno, fotografije Vida Barića
egzistiraju kao aktualni narativi”, navela je u svom osvrtu na fotografije
povjesničarka umjetnosti Katarina Podobnik.“Fotografije su nastajale tijekom nekoliko godina i na različitim lokacijama, ali u
razdoblju prije no što se trap pojavio u mainstreamu”, rekao je o izložbi autor Vid
Barić.
“Danas je, kako znamo, taj podžanr rapa postao neporeciva muzička činjenica, a u
svoju glazbu ga jednako miksaju i rockeri i folkeri. Ja ga se sjećam kao čudnog
reperskog fenomena iz podruma, za kojeg mari tek nekolicina ljudi. Fotografiranju
trapera privukla me opća estetika tog muzičkog pokreta, pomalo i sam zvuk, ali i
činjenica da se radilo o doista divljim tulumima, na kojima ekipa poga i stage divea
kao da je riječ o punokrvnom punku. Vidio sam nešto u tome, i jednostavno sam
htio bilježiti fotoaparatom razvoj tog žanra, kao i samih izvođača te njihove publike,”
rekao je uoči izložbe autor fotografija Barić.