U sklopu glazbenog programa 72. Dubrovačkih ljetnih igara
sinoć, 25. srpnja, u atriju Kneževa dvora veličanstven koncert održala je jedna od vodećih
umjetnica svoje generacije, mlada ruska sopranistica Julija Ležnjeva s ansamblom La Voce
Strumentale pod vodstvom violinista i dirigenta Dmitryja Sinkovskog i s lutnjistom Lucom
Piancom te izvodeći probran repertoar djela najistaknutijih opernih skladatelja 18. stoljeća
nadmašila očekivanja publike.
Očarana domaća i strana publika u Kneževu dvoru svaki je glazbeni komad popratila
gorljivim pljeskom, uživajući u bravuroznoj vokalnoj izvedbi izvrsne Ležnjeve koja je gotovo
anđeoski blistala, te u majstorskom muziciranju savršeno skladnog ansambla La Voce
Instrumentale, odnosno violinistica Marie Krestinskaye i Elene Davidove, violistice Meri
Skejic Drobac, Igora Bobovicha na violončelu, Leonida Bakulina na kontrabasu i Elizavete
Miller na čembalu uz Lucu Piancu koji je na lutnji besprijekorno ostvarivao bistre i živopisne
timbre. Živahno komunicirajući s publikom i ansamblom, Dmitry Sinkovsky sjajno je svojom
poletnošću i razigranošću komplimentirao nježnu, ali intenzivno dramatičnu Ležnjevu, kasnije
čak i zapjevavši uz nju na sveopće oduševljenje čitavog Dvora koje je iznenadio i zadivio
svojim kontratenorom. Ne čudi stoga dugi, višeminutni aplauz na kraju, popraćen ovacijama,
kada je publika ustala u zahvalu i za nagradu glazbenicima na neponovljivoj večeri. Ni
glazbenici, a ni publika nisu željeli da ova jedinstveno čarobna večer završi pa su Ležnjevu,
Sinkovskog i La Voce Strumentale čak četiri puta gromoglasnim pljeskom pozivali na bis.
Oživio je tako na tri sata sav sjaj veličanstvenog 18. stoljeća kroz pomno probran program:
Telemannov Koncert za gospodina Pisendela, arija Poput broda usred valovita mora iz
Porporine opere Siface, arija Volumnije Senza di te iz Graunova Koriolana, Vivaldijev
Koncert za lutnju, gudače i baso continuo u D-duru s Lucom Piancom na lutnji i dvije arije iz
opera Bajazet – arija Irene Prezrena sam zaručnica te iz La Griselda Potresena suprotnim
vjetrovima, Richterov Adagio i Fuga u g-molu, zatim još jedna Vivaldijeva arija – arija Hipolite
iz opere Heraklo na Termodonu pa Händelova Misao što je neprijateljica miru iz oratorija
Trijumf Vremena i Trezvenosti nakon čega je ponovno uslijedio Vivaldi, točnije njegov
Koncert za violinu, gudače i čembalo „za Pisendela“ sa Sinkovskim na violini, nakon čega su
izvedene i Graunova arija Ne, niti pijesak Libije iz opere Silla te iz Händelove opere
Alessandro, arija Rossane Sjaj u duši. Vraćajući se na bis četiri puta, sjajni Sinkovsky, La
Voce Strumentale i Ležnjeva na radost publike izveli su Vivo in te iz Händelova Tamerlana,
zatim Lascia la spina iz oratorija Trijumf Vremena i Trezvenosti i ariju Cara speme iz opere
Giulio Cesare istog skladatelja te na koncu i Porporinu Alleluia.
Sljedeći koncert na rasporedu je već u četvrtak, 29. srpnja kada u atriju Kneževa dvora
nastupa Komorni sastav Dubrovačkog simfonijskog orkestra pod dirigentskom palicom Ivana
Huta i s violinisticom Evom Šulić koja će s ansamblom izvesti Četiri godišnja doba Buenos
Airesa Ástora Piazzolle.
Tags:
Dubrovačke ljetne igre